det här är slutet på vår film

Har klarat part 1 av livet nu. Igår slutade jag nian, Söderbausmka och högstadiet och det är en ganska häftig känsla men samtidigt, när jag tänker på det, känns allt så himla konstigt och jag vill bara lägga mig ner och gråta. I alla fall, fick inget riktigt avslut och sa hej då till alla vilket egentligen kanske är ganska skönt för då kan man ju låtsas att vi snart ses igen.

Igår kväll var det klassfest i ett hus på skolgården vilket var trevligt. Kom hem vid tre och slocknade direkt ungefär men sov inte så jättebra. Klockan tio imorse var jag på skolan igen för att städa upp efter igår. Det var grus över hela golvet och en massa tomma flaskor som jag och några grabs från klassen gick och pantade och jag tjänade 37 spänn. Värt som fan!

Har väldigt splittrade känslor right now så jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Här får ni i alla fall en bild på några fina classmates (som inte är mina klasskompisar längre för nu är vi bara ex klasskompisar eller bara vänner liksom) från när vi var hos Brita efter avslutningsmiddagen i tisdags.


Brita, Maja, Molly, Sophie, Anna & Louise


bara skriva av sig liksom

Även om man ska vara glad och lycklig över att det snart är sommarlov får jag snart panik på att det bara är tre dagar kvar med klass 9B på Söderbaumska. Ibland vill jag bara spy på allt och alla medan jag i nästa stund bara vill krama om alla och säga hur jäkla bra många av de är. Jag har lite ont i magen faktiskt och har lite ångest över att det bara är 72 timmar kvar.

Imorgon är det avslutningsmiddag och förmodligen kommer jag både gråta och skratta men det är väl förmodligen helt okej för att det är trots allt bara tre dagar kvar. Imorgon klockan 18 kommer alla jag träffat varje dag i tio år stå på skolgården, antagligen ganska uppklädda och känna sig alldeles jättepirriga för det är ju inte varje dag man får piffa till sig. Åh, vill bara skriva skriva skriva om alla känslor som bubblar upp hela tiden men det är så svårt.

Aja, vi hörs väl. Trodde att jag aldrig skulle skriva det här men jag ska ha kul nu och vara tillsammans med klassen jag både hatar och älskar så innerligt mycket.


5

1. en vecka kvar till skolavslutningen

2. avslutningsmiddagen är på tisdag

3. köpte mitt första smink idag och blev ju halvt ruinerad men fett värt det ju

4. betygen är ju satta nu så då kan man ju busa hur mycket man vill

och 5. jag kommer aldrig mer ha idrott med mange, kämpa som fan på mattelektionerna, ha konstiga spanskalektioner och äta chupa chups, halvt sova på no-lektionerna för att jag inte fattar någonting, vara nervös inför engelskalektionerna (haha) på SÖDERBAUMSKA! jag är fri nu. det enda som återstår är en so-lektion med caroline, en hklektion och (knappt) en textilslöjdslektion. FATTAR NI?! DET ÄR ÖVER NU!!!

hörs och syns osv

RSS 2.0