Brunch med CLEAN/MKM-gänget, pysmys


lördag

NU SKITER JAG I ALLT SOM HAR MED FOSTERDIAGNOSTIK ATT GÖRA!!!!!! gud så skönt det lät men så hade man lite reflektion att göra :pppp. åh, lördagskvällar är så himla bra ibland. och åh vad jag är ironisk!

glad fredag! // first aid kit



(I helgen ska jag äta brunch med M&M, simma, välja glasögon, köpa ansiktsscrub, ta det lugnt och skriva uppsats. Vad ska ni göra?)


nytt nytt nytt

Hejhej, hemskt mycket hej! Sitter och skriver fortfarande. Men lite skönt är det att vi får lämna det på måndag om vi skulle känna för det. Men ska försöka göra klart det så fort som möjligt tänkte jag! Vad duktig jag låter.

Hur som helst tänkte vi dra ihop ett ny liten rolig/fett töntig/asbra grej här på CLEAN. Vi tänkte "Veckans babe". Ni vet som Evas brorsa i Eva & Adam har? Låter inte det typ hur kul som helst?! Först och främst är det väl lite kända hunkar vi suktar efter som blir med här och så men om ni tycker ni ser bra ut kanske vi kan tillåta det också. NU KÖÖÖR VI!

!!!!!


två bra // godnatt alla fina




hahahhahhahahahha


babbel

Eftersom jag inte tänkt festa eller umgås med några polers den här kvällen tänkte jag att jag lika gärna kunde uppdatera den här blöggen lite. Ja, wazzup med mig? Hänger i min sköna säng med största hörlurarna och lyssnar på bästa Bon Iver. Har lyssnat på samma låt konstant sen i tisdags tror jag. Har pratat en del med fina Ana i Spanien ikväll och längtar tillbaka lite. Men jag vet inte riktigt.

Tänker nog lite för mycket på saker och ting nu för tiden. Kanske någon 15-årskris eller så. Nej men seriöst, ska kolla på 500 days of summer och dö lite nu. För den är ju himlahimla fin alltså.

Borde verkligen söka till gymnasiet också. Fan vad djup jag är ibland.


i brist på annat

Dagens humör: Ganska glad tror jag!
Dagens mående: Bra!
Dagens borde: Ingenting. Det är fredag!
Dagens frisyr: Just nu har jag en handduksturban på huvudet.
Dagens smink: Inget.
Dagens klädsel: Stort linne och sovshorts.
Dagens planer: Slappa i soffan med godis och hämta bror på stationen.
Dagens materiella vill ha: Nya jeans bland annat.
Dagens fundering: Hur allt ska bli. Vad töntigt det lät!
Dagens beroende: Vet inte riktigt.
Dagens tråkigaste: Mattelektionen i morse.
Dagens längtan: Våren. Vill slippa min tjocka, jobbiga, fula jacka så himla mycket!
Dagens superlängtan: Sommarlovet.
Dagens tidning: Har nog inte läst någon idag.
Dagens låt: Holocene - Bon Iver <3


najs och bajs (omogen tjej)

najs

-åt precis hemmagjorda hamburgare och klyftpotatis - en helt vanlig onsdag liksom.
-studiedag borde man ha varje dag tycker jag.
-tuggar tuggummi.
-känns inte som om jag har några läxor. men jag har kanske fel.

bajs

-har fått jättestora eksem i armvecken. ser nästan groteskt ut. men jag är väl van vid det.
-mår lite illa.
-skola imorgon och jag. orkar. inte.
-har ont i min rygg och vill undersöka den. typ kolla om den är sne eller så.

vi ska svara på de där frågorna från frågestunden typ snart. kan börja nu.


pangkakor i sängen

Gick upp halv tio och gjorde amerikanska pangkakor. Sitter och äter de i sängen nu men jag förstår inte riktigt tjusningen med att äta frukost i sängen. Blir ju bara kladdigt och så. Men det var väl gott i alla fall! Lyssnar på Bon Iver gör jag också. Låtsas kanske att jag är någonannanstans (heter det så?), i typ Paris, London, Stockholm, Göteborg eller bara var som helst som inte är Falun.


Kock man är! Så var man inte det!


bussen är här, alla ska på

Hejhej! Har haft två jättejättebra dagar med mina fina. Vaknade någon gång efter elva och sen dess har dagen gått hur fort som helst. Imorgon är det skola igen men det gör inte så himla mycket för vi har studiedag på onsdag. Tack Gud eller någonting!

Annars då? Imorgon ska vi dansa afrodans på friskis. För min del blir det mest bara för att kunna skriva min idrottsrapport men också för att det kanske är kul. Nåväl, ni får ha det så bra och ta hand om alla ni tycker om (och er själva också såklart!).

äh, får bli bildlöst. orkar inte fixa in bilderna.


fredag

Nu vet jag vad jag vill med mig själv. Eller jag hoppas det i alla fall. Känns rätt nice. Var nära på att söka till gymnasiet alldeles nyss men kändes så vuxet, konstigt, galet och annorlunda. Jag vet vad jag vill gå i alla fall.

Nu längtar jag till imorgon för det kommer bli så himla bra! Powerwalk med Molly, handla på Ica Maxi och sen fix inför Majas trerättersmiddag. Sedan mys med film och godis!

Annat som hänt i veckan är att jag och Molly fått praoplats på tingsrätten. Och Maja har också fått en asbra prao! Men det kan vi prata om sen för nu ska jag göra fredag och gosa ner mig i soffan med mamma & pappa. Det är jag fan värd.


 



 


mina söta, små, galna och underbara vänner


Ibland undrar jag vad jag faktiskt håller på med..


i väntan på limousinen





Tre små bilder från vårt glammiga liv. (Det var inte alls iskallt och vi väntade inte alls på bussen).


hurtbulle jao

Hej vänner och ovänner! Har varit så jävla hurtig idag. Började med en simtur på Lugnet imorse, fortsatte med promenad hem. Sedan gick vi ner på stan för att byta min blus och nu har jag precis bakat tekakor (ok, kanske inte direkt hurtigt men armarna ba boom - stora). Observera att jag aldrig rör på mig och att jag är mega förkyld så shut the fuck up.

Nu sitter jag och dricker kaffe (måste sluta) och har det bra.
Eller alltså, det är skola imorgon så ingenting är väl egentligen bra men shhh, några timmar kvar.

Fan vilka tråkiga inlägg jag gör. he. PussN



Jag idag! Nee, det är ju Ryan.


160

På måndag börjar skolan igen för oss och jag är sjukt taggad! Varför? Jo för att det är den sista terminen på söderbaumska och grundskolan. Om 160 dagar så kommer vi stå på skolgården för skolavslutning för sista gången efter 10 år, 160 DAGAR!! Ska bli så skönt att få gå på sommarlov och sen börja på gymnasiet, i en ny klass, lära känna nya människor och få nya lärare. Är så galet taggad på något NYTT!

Så med det ville jag säga att jag kommer njuta av den sista terminen på Söderbaumska så gott jag kan och umgås med mina kära klassmates!

image description

Singstar, gladiatorerna

Har hängt med Sara och Sofie ett tag idag, blev lite nostalgi när jag och Sara sen skulle sjunga Singstar, åh så kul det var. Haha! Nu sitter jag och kollar på Gladiatorerna, det är ju verkligen nostalgi det med! Kommer ihåg när man var liten och satt och kolla på det, haha.

Men nu ska jag kolla vidare och se om jag blir nå klokare(tror dock inte det), ciao!


+++

1. Om 48 timmar har skolan börjat. 2. Det är lördag idag och jag + mamma ska ner på stan och kolla jeans. Men kommer säkert inte hitta några. 3. Ni måste måste måste klicka här (det är vitt ja) och ställa frågor i vår lilla töntiga frågestund. Känns ju helt mobb om ingen gör det.

Igårkväll var jag, mamma och pappa hos min morbror och åt paj + tittade på gamla helroliga bilder! Det var göttans och mysigt. Men nu ska jag lyssna på lite musik och typ kanske klä på mig. Pusshej

bildlöst hejhej

ouch

Så hade man brytit sitt eget löfte... Hade ju bestämt att jag inte skulle köpa några kläder den här månaden, men det gick ju som det gick. Var till Ikea i Gävle igår med mor och moster och som de flesta vet så finns det ju ett köpcenter där bredvid Ikea (+ mellandagsrea). Så jag föll tillbaka, jag köpte en lila halvlång klänning från H&M, asball! Men nu tar jag nya tag, inge mer stadsvandringar eller så på den här månaden.

Men äsch, jag är iaf supernöjd över klänningen, hiho!


Bjuder på min midsommaroutfit 2011, kläder♥

sämst dag

sämst dag idag, den söööög, har inte gjort ett skit. eller joo gått på kupolen med det sööög, byee suckers


slappdaaaaaag

Bild från i höstas

sandras blogg! /länkbyte

Klicka på bilden här nere för att komma till vår fina vän Sandras nystartade blogg! Hon uppdaterar typ hela tiden vilket är ett stort plus. In och läs för sjutton!


Snodde bilden från Facebook!



frågestund!



Alla fattar nog vad detta innebär. Ställ lite frågor så svarar vi på de när det finns tillräckligt många!
GO GO GO GO GO GO GO GO GO

Puss


titta vem jag träffade!!!!!!!!!!


Justin Bieber! Bör tilläggas att jag ej brukar gå runt med svärd (och guldband runt magen) på skolan. Bara när jag spelar Benvolio.

(tack för bilden Olle!)


Detalj + fint


ny skjorta från Kupan, like!

-


florence + the machine


hola caracola

Rubriken rimmar så det blir bra.

Just nu sitter jag(Maja), Karol och Molly i mitt rum och har nyss bäddat. Vi har idag varit och handlat och tagit det allmänt chill för att därefter laga en underbar måltid med huvudrätt och efterrätt. Så nu är vi proppmätta fast lite annat går nog ner också, hehe.

Ha det super så hörs vi nån gång. Puss hej!


2011 / molly

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
åkte på språkresa till spanien, började nian,
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inga nyårslöften!
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
nje
4. Dog någon som stod dig nära?
Nej
5. Vilka länder besökte du?
Spanien!!

haha jag och karro på flyget påväg till spaninen!

6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
neej kommer i alla fall inte på något just nu..
7. Vilket/vilka datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
oj många! men typ 9 maj och 12 november m.m.
9. Största misstaget?
oj typ många! Men krossade två killars hjärtan var ju stort misstag, förlorade vän och flera andra saker.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
jaa en hel del. Spydde mycket i våras, var mycket förskyld. Fick vatten förgiftning, matförgiftning 4ggr i sommras. Blev stressad av skolan och av det började jag blöda näsblod ca. 3 ggr i veckan. Mitt minne typ försvan helt kunde inte komma ihåg något så fick åka till doctorn och kolla upp det, men de hittade inget fel jag var typ bara stressad. Sen för två veckor sen åkte jag in på akuten för jag kunde inte andas och sen fick jag reda på att jag har den långvariga sjukdomen körtelfeber som typ kommer förstöra mitt imunförsvar ännu mer så jag kommer vara mer sjuk det här året! fett lyckat, not.
11. Bästa köpet?
ehh har inte köpt så mycket för mina pengar så jag vet faktiskt inte! hehe
12. Vad spenderade du mest pengar på?
kläder, fika
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Spanienresan, p&l, mina vänner, han, och massa mer.

såg mia på p&l! <3
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
hmm vet inte.. massa house låtar!!
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
gladare tror jag! men har väll alltid haft stunder då man har varit ledsen.
16. Vad önskar du att du gjort mer?
TÄNKT TILL! haha nej men asså har gjort så mycket saker som jag känner i efterhand var fel, varför valde jag att göra så osv. Och pluggat.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
ingen aning..
18. Hur tillbringade du julen?
med familljen och lite släkt.
19. Blev du kär i år?
ja
20. Hur många one night stands?
inga
21. Favoritprogram på TV?
kollar inte så mycket på tv men... brottsplats usa <3 haha eller gossip girl.
22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
mja typ
23. Bästa boken du läste i år?
en plats i solen
24. Största musikaliska upptäckten?
oj vet inte
25. Något du önskade dig och fick?
jaaa
26. Något du önskade dig men inte fick?
nej faktisk inte :O
27. Årets bästa film?
BREAKING DAWN OFC!!
28. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
öhm kommer inte ihåg haha.. men jag tror min kära vän tyra typ sov hos mig, så var det lite släkt hos mig eller nått sånt.
29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
jaa det tror jag, men vet inte vad
30. Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
hmm tiep fjortis? haha nej vet faktiskt inte, mina närmsta skulle nog beskriva den som lite fjortis men av andra har jag väll fått beröm? men själv har jag ingen aning hur jag skulle beskriva den.
31. Vad fick dig att må bra?
mina fina vänner, han, spanien och annatt
32. Vilken kändis var du mest sugen på?
ehh robert pattinson eller justin bieber.. haha
33. Vem saknade du?
SPNJORERNA!!!
34. De bästa nya människorna du träffade?
spanjorerna igen haha, han, massa andra nya vänner
35. Planer för 2012?
typ försöka åka med 97orna till spanien, gå på p&l, vill åka till irland och massa mer.


nytt år

tjoo läsare! Nu är det nytt år! yaay. har inga nyårlöften känns bara töntigt, ska bara stay awesome. Min nyårs kväll/natt var inte lugn, är sjukt trött nu och har fett ont i huvudet men men. Tänkte svara på alla dom där frågorna om 2011 bara för att maja och karro har gjort det.. puss!


Jag har ont


första dagen på 2012

Seriöst, mina polers uppdaterar ju sämst. Alltså daaah. Men hoppas ni inte tröttnar på mina inlägg för de är ju king!

Nu är det nytt år och när jag vaknade kände jag mig som en ny människa (?!?!?). Sen dess har jag ätit smörgåstårta hos mormor och bestämt lite ruliga sakar med M&M. Eftersom vi alla firade in det nya året på olika håll (btw, mitt var bäst! och lugnt.) så ska vi köra mininyår nu i veckan! Låter askalasbraigt tycker jag.

Men först: Simon och Ekarna med Louise och Anna! Har inte ens sett trailern för den vilket jag tycker känns lite spännande.


RSS 2.0