2011 / karolina

(Det finns kanske någon oskriven regel att man inte får lägga upp såna här listor på en gemensam blogg men det sket man väl i va va va)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag åkte på språkresa (eller vad vi nu ska kalla det) till Spanien och började nian - bland annat.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nej. Jag skulle börja träna osv men skolan kom emellan (säger vi!)
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nepp!
4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, vilket jag är glad över!
5. Vilka länder besökte du?
Spanien och Grekland.



6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Hmm, inget jag kan komma på såhär snabbt men lite mer av allt! Kan man säga så?
7. Vilket/vilka datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Nionde maj.
9. Största misstaget?
Oj, vet verkligen inte.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nä, inget allvarligt. Mest bara förkylningar och sådär!
11. Bästa köpet?
Min iPhone! Och resan till Spanien, om nu det räknas som ett köp.
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Hoho, småskit.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jomen typ. Mina vänner, min familj... Sedan småsaker som ett bra resultat på ett prov och så!
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Vet inte. Jag tror inte att jag har några typiska "2011-låtar".
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det där gick i perioder. Ibland glad och ibland lite ledsen. Som det ska vara antar jag.
16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit vara på Spanien-resan lite mer. Men det är ju jävligt lätt att vara efterklok.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Pluggat. Haha, hur stört det än låter så borde jag ha taggat ner lite på den fronten. Särskilt i våras. Men det har ju gett resultat så det var ju ändå inte så tokigt!
18. Hur tillbringade du julen?
Här hemma med familjen, kusiner, mormor, farmor, morbror + fru och moster, julskinka, strömming, prat & skratt och trisslotter.
19. Blev du kär i år?
Inte i år heller.
20. Hur många one night stands?
0.
21. Favoritprogram på TV?
Tycker det varit ganska tråkigt på TV detta året. Men något med Leif GW Persson i alla fall!
22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
"Hata är ett starkt ord" men visst ogillar jag några ganska rejält.
23. Bästa boken du läste i år?
Sandhamns-serien. Bästa sommarböckerna! LÄS.
24. Största musikaliska upptäckten?
Hjälp! Ingen som helst aning.
25. Något du önskade dig och fick?
Jarå!
26. Något du önskade dig men inte fick?
Det med.
27. Årets bästa film?
Har sett på sjukligt mycket film i år. Inte för att den är ny på något vis men Breakfast on Pluto! Och Blue Valentine. Och 500 days of summer. Och så The Notebook!
28. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Åt tårta. Öppnade paket. Var glad. Kramades!
29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Absolut.
30. Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Usch. FAN jag som skulle rycka upp mig och köpa helt nya kläder och ba bli ascool.
31. Vad fick dig att må bra?
Fina vänner, min familj och bara små enkla saker som gör en glad liksom!
32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Ryan Gosling. Åh herregud!
33. Vem saknade du?
Ibland har jag saknar spanjorerna jättejättemycket.



34. De bästa nya människorna du träffade?
Spanjorerna för fan! 
35. Planer för 2012?
Skaffa glasögon (om det nu skulle vara något fel på de vill säga), vara glad, börja gymnasiet (dör), ha askul, köpa kläder (tredje parantesen) så sa jag förra året också men nu jävlar) och bara vara KAROLINA! Wie.

SÅ, en helt meningslös liten resume av året som gått. Inte många dagar kvar till 2012 och jag är faktiskt lite skraj.
Nu befaller jag mina kompizar att också göra en sån här rulig grej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0